• info@persepolistile.ir
  • 035-3199
چیدمان مجازی
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

نصب کاشی کف

image

وسایل مورد نیاز

        برای نصب کاشی نیاز به یکسری ابزار داریم که می توان از ابزار حرفه ای مانند : تراز، متر لیزری، ماله برقی، دستگاههای برش دستی یا برقی و میکسرهای برقی برای تهیه دوغاب و ملات نازک میباشد استفاده نمود.

 

تجهیزات ایمنی

        تجهیزات ایمنی مانند  لنز و دستکش پلاستیکی در حین انجام مراحل برش ، محافظ زانو هنگام نصب و کمربند پشتی در زمان جابجایی و بلند کردن کارتن های کاشی و سرامیک استفاده شوند.

 

محل نصب

       -    محل نصب باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی مانند: روغن ، گریس ، کف صابون و غیره باشد تا کاشی ها محکم و خوب نصب شوند

       -    محل نصب باید کاملا صاف باشد و این مورد را با نور لیزر یا تراز حبابی چک نمایید

       -    محل نصب نباید شل و یا ناهموار باشد با سطح کاملا تراز باشد

 

نصب کاشی

     -  نکات نصب با استفاده از چسب

       -    زیر سطحی که چسب را بر روی آن می مالید تمیز باشد.

       -     زیر کار اگر تخت و صاف است با نوک تیشه خراش دهید تا چسب به راحتی بچسبد.

       -    قبل از شروع به کار از تراز بودن دیوار اطمینان پیدا کنید و خط افقی را با شمشه و تراز مشخص کنید.

       -    چسب را بیشتر از 2 متر بر روی سطح نمالید زیرا چسب خشک می شود و کاشی یا سرامیک نمی چسبدتا دو متر چسب مالیده و کار را انجام دهید و سپس دو مرتبه چسب را بمالید.

       -    اگر برای نصب مجبور هستید برای هر متر مکعب از 8 کیلوگرم چسب استفاده نمایید این روش مناسب نیست و بهتر از روش های شن و سیمان استفاده کنید.

       -     تراز افقی و عمودی را رعایت کنید.

       -    پرکردن بند های کاشی یا سرامیک 4 تا 24 ساعت پس از پایان کار انجام شود.

       -    اتصالات باید کامل و عاری از هر حفره و چاله باشد.

       -    در پایان کار در حالی که چسب خشک نشده است چسب های مازاد را پاک نمایید.

 

    -  نکات نصب با استفاده از ملات سیمان

       -    ساختن ملات ماسه و سیمان و نسبت ترکیب مصالح در کاشی کاری و سنگ کاری ساختمان باید به طور اصولی باشد تا از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

       -    سنگ کار برای چسباندن سنگ و کاشی لعابدار یا بدون لعاب به ابعاد10×10 سانتیمتر روی سطوح قائم از دوغاب ماسه و سیمان با نسبت حجمی ۱:۵ و برای پر کردن بندها از دوغاب سیمان و پودر سنگ استفاده می کند . مقدار دوغاب ماسه سیمان و پودر سنگ برای هر متر مربع به ترتیب ۲۳ و ۷۵ لیتر است.

        -    سنگ کار و یا سرامیک کار برای سرامیک کاری با سرامیک ۳۰×۳۰ سانتیمتر برای سطوح قائم از ملات ماسه  سیمان با نسبت حجمی ۱:۶ و برای پر کردن بندها از دوغاب سیمان و پودر سنگ استفاده می شود . مقدار ملات ماسه سیمان و دوغاب سیمان و پودر سنگ مورد نیاز برای هر متر مربع به ترتیب ۳۳ و ۱ لیتر می باشد.

       -     در سنگ کاری ساختمان و یا کاشی کاری نسبت های اختلاط دوغاب و سیمان و پودر سنگ که برای بند کشی مورد استفاده است ۴۰۰ کیلوگرم سیمان ، ۹۶۰ کیلوگرم پودر سنگ و ۴۸۰ لیتر آب می باشد ( بر هر متر مکعب )

       -     در خدمات سنگ کاری ساختمان دوغاب را می توان با ماده دافع آب یا ماده مخصوص که به آن یکنواختی رنگ بدهد و یا با هر دو مخلوط نمود.

       -     برای کاشی کاری با کاشی ۵×۲ سانتیمتر روی سطوح قائم از دوغاب ماسه سیمان ۵:۱ و برای پر کردن بندها از دوغاب سیمان و پودر سنگ استفاده می شود میزان دوغاب ماسه سیمان ، دوغاب سیمان و پودر سنگ به ترتیب ۳۳ و ۵۷/۰ لیتر خواهد بود. بهترین دوغاب برای کاشی کاری ، مخلوطی است از مخلوط سیمان پرلند و ماسه کاملاً شسته باشد.

        -     سنگ کار در ساختن ملات برای کاشی کاری نباید آهک ، گچ بکار ببرد.

imag

.Copyright 2024 All Right Reserved

  • انتخاب زبان